9 Eylül 2015 Çarşamba

Mısır Unu Helvası

Diğer yemeklerde de olduğu gibi helvada içine koyduğumuz malzemeye göre isimlendirilir. Helvayı normal buğday unu ile yaptığımız gibi diğer unlarlada yapabiliriz. Ama ben bu sefer yarı, yarıya buğday ve mısır unu karışımı yaptım. İçine de fındık koydum, üzerini tarçın ve hindistan cevizi ile süsledim. Ölçüler bütün malzemeler bire bir ölçü. Ben burada su bardağını ölçü olarak kullandım. Fakat Siz daha az yapacaksanız çay bardağını ve ya kahve fincanını ölçü olarak kullanın. Isınmakta olan yağa unu ilave edin, un biraz karıştırdıktan sonra çekilmiş ceviz ve ya fındık ilave edin, kavruk, kavruk kukmaya başlayınca öbür tarafta kaynamak üzere olan şerbeti ilave ederek hızlı, hızlı karıştırın. Helva şerbetini çektikten sonra, iki üç dk kısık ateşte demlenmeye bırakın. Servis tabaklarınıza istediğiniz gibi süsleyip sunum yapın, afiyet olsun.
Not: Helva kış günleri en çok tüketilmesi gereken çok leziz, görünümü hoş, besleyici bol kalorili bir kahvaltı türüdür.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder